Sidor

2011-11-01

Skriv en roman på en månad


Kanske lite sent att tipsa om, men idag inleds i alla fall the National Novel Writing Month. Enkelt upplägg: anmäl dig och skriv en roman på en månad, 50 000 ord för att vara exakt. Och umgås med andra som valt att göra samma sak samtidigt. Inget för mig, är varken spontan, disciplinerad eller social i mitt skrivande. Men en intressant idé i alla fall.

Och om det har varit lite andefattigt och dåligt med uppdateringar på den här sidan på sistone så vill jag bara meddela att jag den senaste tiden ägnat mig åt att skriva viktiga brev till viktiga personer i mitt liv, haft ett återfall (jag var nykter tidningsslukare sedan någon månad tillbaka men nu är jag fast i tidningen Skriva) och pluggat på inför ett superintressant jobb. Dessutom blir jag helt knockad varje gång det är dags att ställa om klockan. Det är nåt med åldern och jag har ännu inte hämtat mig från helgens tillbakavridning.

Så det där med hobbies i stil med bloggande och skönlitterärt läsande och författardrömmar det ligger jag lågt med nån vecka till. Vem vet, därefter blir det kanske en hejdundrande ordkavalkad. Men nån roman på en månad lär det i alla fall inte bli.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: