Sidor

2011-11-16

Den dyraste saxen i världshistorien

Nyligen gick jag på grund av någon konstig ingivelse med i en bokklubb. Om jag inte minns fel så är det samma bokklubb som jag lämnade för något år sedan eftersom de inte hade nåt för mig, tyckte jag. Jag tror att anledningen till jag blev medlem den gången var att jag fick en väska. Inte ens gratis, men lite billigare. Fair enough, jag älskar min väska.

Den här gången fick jag en gratis bok. Och en sax på köpet! En sax. Hallå? Varför? Och eftersom jag har åtagit mig att köpa minst tre böcker så kommer det att bli den dyraste saxen i världshistorien. Dessutom var gratisboken inbunden så frågan är om jag orkar läsa den (att jag föredrar slit-och-släng-pockets är vida känt).

Nåväl. Medlemstidningen kan ju alltid fungera som inspirationskälla. Och Alfahannen tror jag är bra eftersom jag har tyckt om föregångarna. Om inte så får jag väl klippa sönder alltihop med min nya sax.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Marthina, Holmbytorp sa...

Vad var det för bok? (Nyfiken!)

Brödtext sa...

Wennstam: Alfahannen. Av de jag fick välja mellan var det den enda jag kunde tänka mig. Ingen bra idé det där med bokklubbar.