Sidor

2011-10-26

Här ska njutas och drömmas ord för ord

Jag älskar tidningar. Det spelar ingen roll om de handlar om segelbåtar eller frimärken, jag fastnar.

Med det sagt så förstår ni min glädje när jag får den nya tidningen Skriva i min hand. En hel tidning om att skriva, det bästa av två världar! Hoppas jag. Eftersom premiärnumret kom idag har jag inte hunnit läsa speciellt mycket i den än. Här ska njutas och drömmas ord för ord, vilket kommer att ta lite tid.

För det första hoppas jag så klart på inspiration och råd, men framför allt är jag nyfiken på hur de ska kunna skriva cirka 75 sidor om - att skriva! Och i flera nummer dessutom. Men det är klart, som det stod i ledarspalten, det finns ju tidningar "för folk som gillar bröllop och graviditeter och bicepsövningar och jättestora traktorer". Och de lyckas ju fylla nummer efter nummer. Jag lär väl återkomma med något av en recension framöver. Tills dess ska jag, bland annat, fundera på "Vändpunkten" som är temat för tidningens novelltävling. Jättesvårt, jättetråkigt, delta, inte delta? Återkommer nog om det också, tids nog.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: