Sidor

2012-01-14

Förstapris: Ett exemplar av boken

Sedan jag skrev om boken Jag ska egentligen inte jobba här så har det rasslat till ordentligt i besöksstatistiken.

Hurra!

Att ni har hittar till min blogg och förhoppningsvis läser lite också gör mig så enormt glad. Jag åsidosätter ju faktiskt nästan allt annat skrivande numera och om jag blir läst så känns det inte helt fel satsat.

Nog med självömkan. Nu ska vi fira min besöksstatistik och vi gör det med en liten men naggande god Tävling. Eftersom detta är sent och spontant påkommet och jag inte är någon oljemagnat så besitter förstapriset inget stort ekonomiskt värde. Men eftersom det är ett ack så trevligt pris och tävlingsreglerna ack så roliga så tror jag att du kommer att vilja vinna ändå. Några andra priser finns inte men jag kommer att vara generös med hedersomnämnande och lovord.

Förstapris!

Ett exemplar av boken Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer.
Om du vill så får du gärna recensera boken här på bloggen när du läst den.

Dessutom!

Du vinner också en hemlig sak som jag tycker att du ska skriva 150 ord om.
Om du vill så skickar du mästerverket till mig och blir publicerad här på bloggen. Klart du vill!
(Obekant med 150-ordarna? Läs mer om fenomenet här och se ett par exempel till här).

Alternativt kan du skriva en dikt istället om det funkar bättre för dig
(dvs du har inget ordbehandlingsprogram som räknar orden åt dig, jag är väl ingen sadist heller). 


Tävlingsregler

För att få vara med och tävla ska du göra
ett av följande fyra alternativ
senast den 14 februari 
(eller gör alla för att du älskar mig eller verkligen vill vinna)

  1. Tala om vilket av mina inlägg här på Brödtext som är ditt favoritinlägg och motivera gärna varför.
  2. Ge ett förslag på titel till min nästa 150-ordare. Här får du veta vad en 150-ordare är.
  3. Du tycker att fler borde hitta hit och gör därför ett inlägg med en länk hit på din egen blogg (japp, alternativ 3 kräver att du har en blogg). Sedan talar du om för mig att du länkat. Klart!
  4. Ställ en fråga! Eller flera! Om mig, om mitt skrivande, läsande, ätande, drömmande, favoritord, hatbok, skämslåt, vad jag tycker att du ska köpa till mosters 75-årsdag. Kör!
Ditt svar (alltså favoritinlägg, titel på 150-ordare, att du länkat eller din fråga) skriver du i kommentarsfältet tilll detta inlägg. Svaren kommer inte att publiceras.
Nu lutar jag mig tillbaka ett tag och försöker ägna mig åt mitt dayjob och några skrivaridéer som legat och pockat på uppmärksamhet ett tag. Kom ihåg, på Alla hjärtans dag stänger vi slussen och kort därefter blåses fanfar! Lycka till!


Inspiration eller ångest?
Snygg är den i alla fall, tapeten från Mr Perswall 



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: