Sidor

2011-12-01

Jag har utsatt min kropp för ett triathlonlopp mot dess vilja

Började på nya jobbet idag. Och överlevde! Trots att jag knappt gjorde någonting utan mest gick runt och skakade hand och försökte lista ut vilken lampa i min adventsljusstake som var trasig, så är jag helt slut. Inte bara i huvudet, det känns som om jag har utsatt min kropp för ett triathlonlopp mot dess vilja och nu vill den försjunka i en Alladinask och ett gäng gamla Larsontidningar. Men det är väl lika bra att krypa ner med sin grafiska manual och somna sött. Det är en tidig pendling i morgon också med termomugg och galna morgontankar.

Hoppas innerligt att jag orkar skriva som förut för det är ju förbaskat kul, även om jag somnar sittandes ibland (dator i soffan, inte bra för disciplinen). Detta är mitt sätt att be om lite pepp, så välkommen till kommentarsfältet om du gillar det du läser på Brödtext. Ni är en ständigt växande skara läsare och jag vill veta vilka ni är! Snart utlyser jag nog en fet tävling bara för att locka fram er. Ska se om jag har nåt bra pris liggandes här...



ps: Ursäkta om det är ovanligt många stavfel i mina inlägg för tillfället men tangenten R har av okänd anledning bestämt sig för att, som vi säger, fucka ur. Även ENTER är på väg i den riktningen så jag får väl ta ett snack med den där skäggiga killen i röd mössa.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Marthina, Holmbytorp sa...

Sådär är det på nya jobb! Om några veckor kommer du att vara inne i hjulet som om du aldrig gjort annat! Kanske kan den där skäggige killen fixa pianotangenter också? Har ett "a" som hänger sig :) Kram.