Sidor

2012-10-21

Mitt opimpade badrum med beige vävtapet är tydligen min bästa källa till inspiration

Jag gör stora framsteg med min sommarnovell förresten. Stoora. I morse när jag borstade tänderna lagom pigg efter ett fåtal timmars sömn så kom en mening till mig, fast jag tänkte på en helt annan sak som inte hade med skrivande att göra.

Sonja, du måste hjälpa din lillebror.

Japp. Sonja ska huvudpersonens dotter tydligen heta. Hon ska visst ha en lillebror också. Som hon ska hjälpa. På stranden känns det som, det är somrigt.

Ja, det är ungefär allt jag har. Så kom inte och säg att det inte händer grejer på den kreativa fronten.

Och morgonbestyren i mitt opimpade badrum med beige vävtapet är tydligen min bästa källa till inspiration och vackra meningar. Får helt enkelt strunta i att flytta till ett snyggare hem och istället börja sminka mig mer så att jag tvingas spendera mer tid där medan familjen utanför flätar benen. Allt för konsten.

Inga kommentarer: